5 Metoder Til At øge App Engagement Og Kundeloyalitet

4 Dec 2017
app engagement

Din app kan muligvis opleve tusindvis af nye installationer hver dag, men spørgsmålet er, hvor mange af disse installationer, der konverteres til aktive, engagerede og rentable kunder. Det er nemt at antage, at antal brugere viser om en app har succes eller ej, men uden de aktive brugere betyder høj download rate ingenting. Det er blevet mere almindeligt at brugere downloader apps, og kort derefter sletter dem igen. Derfor er det ikke nok at få en avanceret app udviklet til din virksomhed, du skal analysere din app engagement og kundeloyalitet, da disse er de vigtige målinger i forhold til din apps succes.

App engagement og kundeloyalitet er to modstykker, som er lige vigtige for din apps succes. Derfor er højt app engagement og høj kundeloyalitet den perfekte opskrift på app’ens succes. Du kan søge hjælp til dette fra digitale marketing bureauer. I denne blog hjælper vi dig med at identificere 5 metoder til at øge app engagement og kundeloyalitet.

App Engagement

App engagement refererer til et sæt analyser, der undersøger hvor mange brugere, der faktisk interagerer med din app, og derved beskriver hvor mange aktive brugere, der er på app’en. App engagement er derfor niveauet for interaktion mellem en virksomhed og en forbruger via en mobil enhed.

Kundeloyalitet

Kundeloyalitet refererer til, i hvor lang en periode et firma fastholder en betalende kunde. Kundeloyalitet er en vigtig faktor i dit produkts succes, fordi det fortæller dig, hvilket aspekt af dit produkt er din kunde involveret i, og hvad får dem til at forlade dit produkt til fordel for et andet.

Udfordringer Med App Engagement og Kundeloyalitet

Generelt er det udfordrende at opnå tilstrækkelig app engagement og kundeloyalitet. Brugerne har mange muligheder, og app udviklerne skal kæmpe for at overleve på dette konkurrencedygtige marked. Derfor hjælper vi dig til at holde dine app brugere glade og engagerede med disse 5 metoder til at øge app engagement og kundeloyalitet.

● Gør Brugernes Første Oplevelse God

Vi ved alle, at det første indtryk altid betyder noget, da det første indtryk ofte er det sidste indtryk. Hvor mange af os besøger butikken igen, som ikke appellerede til os i første omgang? De færreste Dette gælder også for apps, og hvis du ikke kan fange brugernes opmærksomhed ved første øjekast, så vil din app ikke opnå succes. App stores er dit første kontaktpunkt med brugeren. Design din app på en sådan måde, at den fremhæver fordelene og overbeviser brugerne om at downloade og bruge din app.

● Personliggør

Personliggørelse er helt sikkert et af de vigtigste aspekter ved en succesfuld app. Det leverer en mere unik og relevant oplevelse til brugerne, og en personliggjort oplevelse ud fra brugerens egne ønsker, vil gøre dem mere tilbøjelige til at fortsætte med at bruge din app. De fleste folk er ret besat af sig selv, og at fodre denne naturlige narcissisme giver gode resultater. Derfor forventer de fleste app brugere en form for personalisering, de forventer, at deres app tilpasses efter deres placering, præferencer og in-app-adfærd. Personalisering er en vigtig del af app udvikling.

Du kan gøre dette ved at opdage, hvem dine kunder er, segmentere dem efter deres behov og opførsel, bestemme hvilket budskab du vil sende til bestemte målgrupper og meget mere.

● Push Meddelelser

Push meddelelser er en effektiv og konstruktiv metode til at øge app engagement og få brugere tilbage på app’en. Sandheden er, at mange apps ønsker at engagere deres brugere, men kun få af dem opnår succes. Med push meddelelser handler det om at give mest mulig værdi til din målgruppe. Hvis dine app brugere får mere værdi fra din app, så bliver de mere engagerede.

Dermed giver push meddelelser meget specifikke og vigtige informationer, der hjælper med at minde brugerne om, at de har downloadet din app. Det hjælper også med at stimulere brugen ved at målrette meddelelser baseret på adfærdsmæssige data og præferencer. Det hjælper også med at engagere brugere ved at give dem en overbevisende grund til at vende tilbage, men kun de relevante meddelelser virker.

● App Belønninger

Hvis du vil drive engagement og loyalitet, sikrer app-belønninger, at din app når langt. Belønninger, kuponer, særlige kampagner og tilbud vil bidrage til at drive engagement og øge fastholdelsen af kunder aggressivt. For eksempel kan apps, der tilbyder køb i app, drage fordel af tidsbegrænsede rabatter, mens gratis apps kan engagere brugere ved at levere brugsbaserede gevinster. Der er mange flere måder, hvorpå du kan tilbyde app belønninger og engagere dine kunder.

● Produkt Iteration

Apps er iterative, om de leverer simple eller avancerede funktioner og fordele. Regelmæssig opdatering af app oplevelsen med nye funktioner og personligt indhold kan helt sikkert hjælpe dig med at holde brugerne interesserede og loyale overfor din app. Det er vigtigt at foretage analyser, spore brugeres adfærd og lytte til feedback, for at fastslå hvilke tiltag der skal opdateres. Disse oplysninger er afgørende for app’ens udvikling, og det hjælper også med at bestemme, hvilke opdateringer der er vigtigst og mest værdifulde for brugerne.

Dette var fem af de bedste metoder til at øge app engagement og kundeloyalitet, så følg disse metoder og nå dine forretningsmål, eller kontakt et digital marketing bureau for at opnå de bedste resultater. For at omfavne din virksomhed med bedste app løsning på markedet, kontakt FIFIUM; en app udvikler Danmark. Hos FIFIUM udvikler vi app løsninger, som folk elsker. Vi leverer apps i henhold til dine krav og ønsker, samt skaber gode oplevelser for vores kunder. Du er velkommen til at komme i kontakt med os når som helst, og vores team vil hjælpe dig med din rejse for at få den bedste app løsning til din virksomhed.

Du Kan Kontakte Fifium På:

Email - contact@fifium.com

Kontakt nr. +45 50 89 89 89

Skype id-christoffermartini