Digital Markedsføring Er Bedre End TV-Reklamer

6 Dec 2017
digital marketing

Har du råd til at springe digital markedsføring over? Tænk to gange før du besvarer dette spørgsmål. Har du på den ene eller anden måde skabt opmærksomhed på dit brand ved hjælp af TV-reklamer og sætter du fortsat din lid til denne platform, bør du være nervøs. For få år siden var TV-annoncer den bedste reklame og en fremragende måde at nå målgruppen på. På ingen tid har nutidens teknologi ændret brugerens valg og præferencer. Folk bruger meget tid på deres smartphones og internettet. Med det stigende brug af smartphones er digital markedsføring blevet meget populært.

Nogle af virksomhederne har stadig den overbevisning, at TV-reklame er den bedste måde at markedsføre deres brand på, og denne tro gør dem tilbageholdende overfor andre løsninger. TV-annoncer når stadig et stort antal mennesker, men digital markedsføring når ud til et større publikum på en billigere og mere produktiv samt målrettet måde.

TV-reklamer har opnået en vis anerkendelse inden for markedsføring, men digital markedsføring er godt på vej til at overgå denne. Hvis du stadig er meget komfortabel med traditionel reklame, kan det kræve mere at overbevise dig. Så jeg besluttede at afprøve årsagerne til, at digital markedsføring er bedre end TV-reklamer. Forhåbentlig vil disse grunde overbevise dig om at vælge digital markedsføring. Så uden at spilde mere tid, lad os gå direkte til punkterne.

•  Omkostningseffektiv

Hvis du mener, at TV-reklamer er billige, tager du fejl. For at få en kommerciel annonce på TV, skal du have et stort budget. Men snakker vi om digital markedsføring, er det meget omkostningseffektivt. I de tidlige markedsføringsdage var virksomheder normalt afhængige af printannoncer, TV-annoncer og radio-reklamer, og alle disse markedsføringsmetoder kommer for en høj pris.

De digitale markedsføringstjenester er langt mere omkostningseffektive for virksomhedsejere sammenlignet med andre traditionelle markedsføringsmetoder.

Digital markedsføring tillader kunden at få online information om det produkt og de tjenester, der tilbydes af forskellige virksomheder, i stedet for at blive hjernevasket til at købe. Således kan din virksomhed udvikle sin online markedsføringsstrategi til meget lave omkostninger og kan potentielt erstatte de dyre reklamekanaler.

•  Målbare resultater

I modsætning til traditionel markedsføring tilbyder digital markedsføring målbare resultater. Når en virksomhed driver en daglig papirannonce, er det ikke muligt at registrere antallet af personer, der ser den annonce. Det er heller ikke muligt at definerer hvor mange kunder, der bliver konverteret til salg som følge af annoncen.

I tilfælde af digital markedsføring, uanset hvilken digital marketing avenue du udnytter, kan den følges, registreres og udforskes. Hvis du for eksempel vælger SEO (Søgemaskine optimering), kan du måle effektiviteten af dine kampagner, og SEO-ydeevne kan evalueres ved indeksering, backlinks, placeringer og trafik. Med digital markedsføring kan du se i realtid, hvad der virker eller ikke virker for din virksomhed online, og du kan tilpasse dig meget hurtigt for at forbedre dine resultater. Således giver digital markedsføring bedre sporing end traditionel markedsføring.

•  Eksponering

I æraen, hvor alting foregår online, hvorfor ikke fremme din virksomhed online. Internettet har givet et ideelt medium til at fremme og markedsføre et firma, brand, produkt eller service. Der er mange måder, hvorpå digital markedsføring kan give eksponering for din virksomhed. Når du optager en tv-annonce, bruger du mange penge på det, selv efter at annoncekampagnen ikke kører i mere end seks måneder. TV-annoncer kører typisk i maksimalt seks måneder, så nye reklamer kan få plads. Det er således muligt, at folk måske glemmer dit produkt, efter at annoncen er fjernet fra tv-kanalerne. I tilfælde af digital markedsføring kan folk gå til din hjemmeside for at få mere information om mærket. Digital markedsføring er selvbærende. Det har potentiale til at nå eksponentielt flere kunder end traditionel markedsføring.

•  Feedback

Med TV-reklamer annoncerer du dit brand og stoler blindt på at folk tager godt imod det. Der er ingen mulighed for at foretage nødvendige ændringer, da du ikke har nogen idé om, hvorvidt folk vil have dig til at foretage ændringer i dine varer og tjenester eller ej.

På den anden side muliggør digital markedsføring at få øjeblikkelig feedback på dine produkter og tjenester. På denne måde kan du foretage de nødvendige ændringer, anbefalet af brugerne og leve op til deres forventninger. Det er rigtigt, at intet sælger dit produkt hurtigere end en positiv tilbagemelding, da folk kigger meget på andres holdninger, før de selv prøver deres varer og tjenester. Men med TV-reklame, selvom brugerne elsker dit brand, har de ingen direkte platform til at give positiv feedback. Således kan du ved hjælp af digital markedsføring få øjeblikkelig tilbagemelding fra brugerne og kan arbejde på dem i overensstemmelse hermed.

Virksomheder kan gennemføre forskellige digitale marketingstrategier. Lad os se på nogle af dem:

  • SEO (Søgemaskineoptimering)
  • SEM (søgeordsmarkedsføring)
  • PPC (pay-per-click) og betalt reklame
  • Affilieret markedsføring
  • Content markedsføring (indhold)
  •  Markedsføring på sociale medier
  • Automatiseret markedsføring

TV-reklamer har altså måtte opgive førstepladsen til fordel for digital markedsføring. Med fremskridt inden for teknologi og udbredelse af internettet i vores dagligdag, har du råd til at ignorere digital markedsføring? Selvfølgelig ikke, så hvad venter du på, giv afkald på traditionerne og prøv noget nyt. Kom i kontakt med et digital markedsføring bureau i dag og bliv digitaliseret.

Du kan kontakte Fifium på:

Email - Contact@fifium.com

Kontakt nr. +45 50 89 89 89

Skype id- christoffermartini