Gode grunde til, at apps fejler og hvordan man undgår disse fejl

25 Sep 2017
apps

App markedet er dynamisk og udvikler sig hurtigt. Med den hurtige tid vi lever i, er de mobile apps oversvømmet på markedet. Der er millioner af apps på, men hvis vi bliver bedt om at navngive dem vi kender, kan vi næsten kun nævne nogle få af dem. Det vigtigt at tænke over dette, og hvorfor vi ikke kan navngive dem. For at udvikle den bedste appen til din virksomhed skal du ikke kun lægge dit hjerte og sjæl i, men også en masse økonomi. Efter at have lagt så mange anstrengelser i projektet, og det fejler er det hjerteskærende.

Mange apps fejler lige efter lanceringen. Ofte er apps lanceret med stor fanfare, og så dør de ud. Men hvad er årsagen til denne fejl i appen? Hvorfor forsvinder din app uden at have succes? Hvordan undgår man disse fejl?

Du leder måske efter svarene på ovennævnte spørgsmål. Du kan med fordel læse med i det nedenstående og fåendegyldigt svar på alle spørgsmålene.

  • Dårlig research fører til appfejl

At have en god ide til en app er ikke nok til at lykkedes. Det er vigtigt, at din appudviklingside skal være resultatet af research, analyse og hårde fakta. Markedsundersøgelser tager meget tid og hårdt arbejde, men med en grundig markedsundersøgelse er der lagt et stærkt fundament for appen.

Hvilken slags app vil du udvikle? Hvem skal bruge din app? Hvilken platform skal din app være på? Hvad er det specifikke problem, som din app kan være en perfekt løsning til? Kender du de rigtige svar på disse spørgsmål? Hvis Nej, så kan markedsundersøgelser være meget nyttige for dig. Der er mange lignende spørgsmål, som kan besvares gennem markedsundersøgelsen. Så før du udvikler en app til din virksomhed, så husk at foretage en grundig markedsundersøgelse.

  • App design

Der er forskellige apps, der bliver afvist af brugerne kun på grund af deres udseende. Hvis designet til din app ikke er interessant, flot eller attraktivt nok, er der ingen unikke funktioner som kan gemme din app fra design fejlen. Invester din tid og penge i den rigtige retning er den vigtigste faktor. Brugerne foretrækker de apps, som de finder interessante, attraktive, livlige, flotte og underholdende. Brugerne afviser appen, som de synes der er kedelige og grimme. Derfor bør du investerer tid, penge og hårdt arbejde i at tilbyde brugerne et brugervenligt, attraktivt og livligt app design.

  • Udførelsen af din app

Vi kan alle download apps, men afinstaller dem også. Et godt eksempel var da jeg hentede og installerede en fitnessapp. Da jeg begyndte at bruge appen, stoppede den med at virke, og der var en pop op-meddelelse, som appen ikke reagerede på. Så snart jeg så dette var min reaktion at afinstallere den og skifte til en anden. Defleste bruger vil reagere på samme måde som jeg gjorde. Hvis brugerne får en dårlig oplevelse, har de mange andre muligheder i app store eller google play. Brugerne skifter til en anden app og venter ikkepå appen med fejl.

Det er soleklart, hvis du vil have din app til at være brugerne foretrukne valg, skal du starte en fejlfri app på markedet. Test ydeevnen på din app, før du lancerer den på markedet, og sørg for, at hvad du udvikler til brugerne, er fejlfri.

  • Svag marketingstrategi

Manglende gennemførelse af en stærk markedsføringsstrategi kan være en anden årsag til at appen fejler. I denne tekniske æra har hvert eneste produkt brug for markedsføring. Vi tænker måske ikke på det, men alle ting har været igennem en markedsføringsfase. Det samme gælder for apps. Du skal vide, at hvis du vil have din app til at lykkes, skal du vælge en betydelig markedsføringsstrategi. For en app med svage markedsføringsstrategier bliver introduktionsfasen det sidste den ser.

Hvis du vil have din app til at være et valg for brugerne på lang sigt, så skal du lave de bedst mulige markedsføringsstrategier og nå så mange brugere som muligt. Sørg for, at du har en veludformet og veldrevet markedsføringsplan for at understøtte din app.

  • Undgå kundefeedback

Kunden er alt for enhver virksomhed. Virksomheden drejer sig kun om kunderne. Man har ikke råd til at undvære dem? Du skal være opmærksom på, hvad de siger. Hvis du vil undgå dine kunder, vil dine kunder undgå dig. Kundefeedback er alt afgørende for enhver virksomhed. Selv hvis der er kritik fra brugerne, skal du bare acceptere det, analysere det og derefter rette op på den. At undgå brugerens tilbagemeldinger er at teste brugerens tålmodighed og deres loyalitet. Brugerfejl tilføjer et strejf af virkeligheden til din app. Brugerne er et spejl til dit produkt, de taler om din app, og det kan være godt såvel som dårligt.

App udviklere mener, at det næppe gør nogen forskel, men det gør faktisk en enorm forskel.Fra nu af skal brugerne prioriteres og accepteres og der skal arbejdes på kritikken og se forskellen det bringer.

Kunderne er alt afgørende for enhver virksomhed, og det er virksomhedens ansvar at give dem den bedste brugeroplevelse.

Appen kan være meget mere succesfuld, hvis du følger ovennævnte strategier, samt hvis du planlægger at få din app udviklet fra et grundigt og professionelle udviklingsfirmaer, såsom FIFIUM- app udvikling i Danmark. FIFIUM-teamet giver dig de mest attraktive, engagerende og kreative app designs til kunderne. Vil du vide mere om FIFIUM kan du, kontakt dem og udforske de bedste app løsninger til din virksomhed.

Du kan nå Fifium på:

Email - contact@fifium.com

Kontakt nr. +45 50 89 89 89

Skype id-christoffermartini