Hvad du bør vide om App Store optimering

6 Feb 2018
What You Need To Know About App Store Optimization

I dagens konkurrencedygtige verden er en app, der fungerer og leverer ikke alt du behøver for at få succes. Den største udfordring, som app udviklerne står over for, er at optimere deres apps synlighed på dette overmættede marked. Derfor er det nødvendigt for udviklerne at tage deres skæbne i egne hænder og promovere deres apps for at øge synligheden og øge downloads.

Kampen om den øverste position i app butikkerne vokser hurtigt, og vejen til positionen indsnævres dag for dag. En af de mest effektive tilgange til at øge placeringen i app butikker er ASO eller App Store optimering. Jo højere din placering i app butikkerne er, desto mere synlig er du for de potentielle kunder. Før vi diskuterer yderligere, bør vi kigge nærmere på hvad ASO består af.

Hvad er ASO?

ASO står for App Store optimering, som anses for at være en af ​​de mest effektive måder at øge synligheden på. Som navnet antyder, er ASO praksis med at optimere din apps synlighed i app butikkerne. En af hovedopgaverne er at få flere mennesker til at opdage din app og blive til installationer og brugere.

Hvis du ikke bruger ASO til at øge din apps placering, går du glip af den største kanal, der er tilgængelig for din app. For at gøre ASO nemmere for dig, nævner vi nedenfor nogle tips og tricks indenfor emnet.

En god app beskrivelse

App beskrivelsen anses for at være en af ​​de vigtigste faktorer, der har beføjelse til at påvirke den besøgendes beslutning og overbevise dem om at hente appen. Potentielle brugere er mere tilbøjelige til at læse den korte beskrivelse. Den korte beskrivelse kan indeholde maksimalt 100 tegn. Så du skal gøre beskrivelsen klar og fortælle din bruger inden for de 100 tegn, hvad der gør din app unik. Du kan bruge den detaljerede beskrivelse til at dele yderligere oplysninger om din apps funktionaliteter og fordele. Brug derfor disse beskrivelser klogt, for at fange brugernes maksimale opmærksomhed og overbevise dem om at hente appen.

Screenshots

Skærmbilleder er et andet værktøj, der spiller en vigtig rolle i kommunikationen til brugerne gennem billeder. De er det mest effektive værktøj til at fange brugernes opmærksomhed og overbevise dem om at installere appen. Udover beskrivelserne er det dine screenshots, der fortæller om appen er værd at installere eller ej. Altså er skærmbillederne med en kort beskrivelse en effektiv metode til at fremkalde interesse og fortælle hvad appen er i stand til at tilbyde. Så sørg for at du bruger skærmbillederne på en måde, der kan have en indflydelse på de besøgende.

App ikon

App ikonet spiller en væsentlig rolle for at øge antallet af downloads, og det er nødvendigt for app udvikler at bruge tid og energi på at udvikle et fantastisk appikon. Vi argumenterer alle for uretfærdigheden ved at dømme en bog på dets omslag eller en app ved dens ikon, men det er præcis det, et flertal af mennesker gør. Altså bør dit appikon være fantastisk, engagerende, unikt og iøjnefaldende. Brug et ikon, der er visuelt tiltalende og mest repræsentativt for, hvad din app gør. Det rigtige appikon kan skaffe mange downloads. Altså skal dit appikon være enkelt, men fangende. Brug af kontrasterende farver, former eller rammer kan gøre at dit ikon design skiller sig ud fra konkurrencen.

Valg af søgeord og optimering

At vælge de rigtige søgeord er en anden vigtig ting i ASO. Fastlæggelse af de rigtige søgeord er ikke en nem opgave. Husk, at du kun bruger de søgeord, der er relevante for din app, og ikke fristes til at bruge noget, der ikke tydeligt svarer til, hvad din app faktisk tilbyder. Du skal lave en grundig undersøgelse, som vil hjælpe dig med at inkludere de mest lovende vilkår, der har potentiale til at tiltrække besøgende. Der er også visse værktøjer til rådighed, der kan hjælpe dig med at vælge passende søgeord til optimering af din app butik.

Analysemetoder

Du skal holde styr på din app position ved hjælp af forskellige analyseværktøjer, der vil hjælpe dig med at markedsføre din app, se, hvor din app står i forhold til konkurrencen, og øge din placering. Dette hjælper dig med at analysere din position og vil også hjælpe dig med at arbejde på de svage punkter og forbedre din placering. Disse værktøjer viser dig, hvad du gør forkert i markedsføringen af ​​din app, og også hvad du kan gøre rigtigt for at forbedre din apps ASO. Sørg derfor for, at du analyserer din apps position.

Hvis du vil øge synligheden af din app sammen med antallet af downloads, skal du være opmærksom på din app's ASO. For at opnå succes skal app butik optimering blive en væsentlig del af din marketingstrategi. Forhåbentlig kan denne blog have hjulpet dig med at få et bedre indblik i app store optimering. For yderligere detaljer kan du tage kontakt med FIFIUM.

FIFIUM er en førende app udvikler, der leverer fantastiske app løsninger til førende brands og startups. Vi udvikler apps, som folk elsker, ved hjælp af de nyeste værktøjer og teknologier. Kontakt os i dag, og find ud af, hvad vi har til lige netop din virksomhed.

Du kan kontakte Fifium på:

Email - contact@fifium.com

Kontakt nr. +45 50 89 89 89

Skype id - christoffermartini