Mobil Appudviklings processen

13 Sep 2017
mobile app

Udviklingen af en mobil app er en kæmpe ting, som har ramt informationsteknologien i dag. Vi er alle bekendt med de forskellige typer mobil apps, men vi tænker sjældent på proceduren afudviklingen af disse apps. Opbygning af en mobil app er en ekstremt involveret proces, der omfatter smukke design, brugervenlighedstest, beta livscyklus, implementering og mange andre ting.

Hver dag bliver mange mobilapps annonceret i Google Play og Apple App Stores. Hver app er forskellige fra den næste, men bliver udviklet igennem samme procedure. Proceduren sikrer, at du ikke spilder de værdifulde ressourcer og tid i app-udviklingsfasen. For en vellykket mobilapp proces skal du følge en systematisk tilgang.

Før du begynder med processen, er der visse ting, som du skal være opmærksom på, mens du udvikler en mobilapp.

  • Velformulerede brugerhistorier - Det betyder at fange beskrivelsen af appfunktionerne fra brugerens perspektiv. Man skal tænke som brugerne tænker.
  • Din målgruppe - Hvilken gruppe af brugere, du ønsker skal bruge din app.
  • Et budget - det beløb, du er klar til at bruge på udviklingen af din app.
  • Forpligtelse til projektet - Du skal give den nødvendige tid til dit projekt.

Lad os begynde med processen. Hvert eneste trin er afgørende, så det er vigtigt at analysere hvert trin omhyggeligt.

FASE: 1

  • Research og markedsundersøgelser

Det første skridt skal være en grundig research i din egen forretning og målgruppe, såvel som dine konkurrenters. Du skal nøje analysere din konkurrents app for at se de funktioner, de tilbyder, for at du kan prøve på at finde ud af de funktioner, der mangler i din konkurrents app. Derved kan du inkludere de manglende funktioner i din app for at udvikle en bedre mobilapp til brugerne. Research er den vigtigste faktor, og i mens du udarbejdet dennelaver du det nødvendige grundlag for, hvad der skal til for at få succes I slutningen af denne fase skal du være i stand til at besvare visse spørgsmål som – Hvad er hovedformålet med denne app? Hvem er målgruppen? Hvilken platform skal du først målrette din app mod? Skal appen være gratis eller koste? Når du har svaret på disse spørgsmål, så kender du nogle vigtige faktorer indenfor app udvikling

FASE: 2

  • Ideudvægelse

Efter fasen af research og markedsundersøgelse kommer den anden fase, som er at skitserer ideerne. I dette trin skal du skitsere dine ideer på tavlen. Dette vil være den første visuelle repræsentation af dine ideer, som du har haft i hoved, som du fik efter afslutningen af første fase. En anden ting, som du skal gøre på dette stadie, er at diskutere samt vende din ide med potentielle brugere for at få deres feedback. Ved at tale med dem omkring ideerne vil det hjælpe dig med at finde ud af smuthullerne og få løsningen til at tackle dem.

FASE: 3

  • Vurdering af de tekniskekvaliteter

At have en forståelse af billederne er ikke nok, du skal også vide om back-end-systemerne understøtter app’ens funktionalitet eller ej. Du skal også vælge platformen, som du opbygger din app til. Opbygning af en app kan have forskellige krav afhængigt af platformen, det er anderledes for Android, IOS og også dets format, hvis det er til tabletterne eller smartphonesne. Tekniskekvaliteter er et bredt begreb. I den tekniske gennemførlighed er de vigtigste problemer, der overvejes, hvorvidt den krævede teknologi er tilgængelig eller ej, om de nødvendige ressourcer såsom programmer, testere og debuggere er tilgængelige, eller om virksomheden har den tekniske ekspertise eller ej. Når de tekniske kvaliteter er etableret, er det også vigtigt at overveje de monetære faktorer.

FASE: 4

  • Opbygning af en prototype

Du kan ikke definere touch-oplevelsen medmindre du rent faktisk rører og bruger appen, for at se, hvordan det virker. For at dette sker, skal du bygge en prototype og opleve kontakten og den generelle brug. Dette vil hjælpe dig med at sikre, at tingene går i den rigtige retning. Prototype er faktisk en tidlig prøve eller model af din app.

En prototypemodel er bygget til at teste konceptet som en tidlig platform for at verificere, at designet opfylder målgruppens krav. Prototype adskiller sig faktisk fra det endelige produkt, da du via prototypen kan opdage de problemer, som du skal arbejde på.

FASE: 5

  • Design og udvikling af en app

Før du begynder selve kodningen, skal du designe din app. Når du designer for mindre skærme og kortere opmærksomhed skal dit UX og UI-design arbejde med hvor hurtigt vorestanker tænker. Design af en app er en af de vigtigste parameter i appen. Brugerne tiltrækkes for det meste af designet af appen.

  • UX design

Brugeroplevelsesdesign er designet for at øge brugertilfredsheden med appen, ved at forbedre brugervenligheden, tilgængeligheden og den fornøjelse, som brugeren får i forbindelse med appen.

  • UI-design

Formålet med brugergrænseflades design er at gøre brugerens interaktion så enkel og effektiv som muligt. Brugergrænseflade design er grundlæggende designet af brugervenlig app, som er nem at bruge, ren og giver en fornøjelig oplevelse til brugerne.

De rigtige UX- og brugerprocesser bør være din første prioritet for at skabe det bedste design til din mobilapp. Efter designet er det tid til at begynde med kodningen af appen, hvilket er en anden vigtig ting i udviklingen af mobilappen.

FASE: 6

  • Opbygge applikationen ved hjælp af agile metoder

I mobil applikationsudvikling er Agile en metode, som opfylder behovet for fleksibilitet. Agile softwareudvikling beskriver et sæt principper og værdier, som sikrer kontinuerlig forbedring, tidlig levering, hurtig og effektiv respons til forandring og evolutionær udvikling. At opbygge en app ved hjælp af den Agile metode hjælper med til at imødekomme de skiftende markedstendenser.

FASE: 7

  • Test af appen

Nu er det tid til at teste din app, hvilket er en meget vigtig del. UAT-test - For brugeroplevelse skal du sætte din app i hænderne på målgruppen, og når den består UAT-testen, ved du at vide, at den løsning, du leverer til brugerne, rent faktisk fungerer.

Betatestning - Gør din app klar til beta-testning ved at tillade åben deltagelse af folk til at teste det, hvilket vil hjælpe dig med at vide, om din apps funktioner virker godt i det virkelige verdensbillede.

FASE: 8

  • Lancering

Det endelige og ultimative stadie for din app, erlancering af appen. Dette er ikke enden på udviklingen, da appen skal opdateres til enhver tid med nye funktioner for at imødekomme markedstendenser.

Udviklingscyklussen starter igen, så snart den første version af appen er lanceret på markedet.

Er du på udkig efter et applikationsudviklingsselskab, for at udvikle en app til din virksomhed, kan du kontakte FIFIUM mobiludviklingsselskabet i Danmark, der arbejder efter kundens krav på bedst mulige måder.

You can reach Fifium at:

Email – contact@fifium.com

Contact No – +45 50 89 89 89

Skype id- christoffermartini