Overhold GDPR med app udvikling

4 Jul 2018
app Udvikling

I denne digitaliserede verden, hvor du kan finde alt online, kommer det som en implicit sag, at du på et eller andet niveau har fået dine egne personlige oplysninger indsamlet og delt med forskellige tredjeparter. Alle applikationer og de websites, vi bruger i dag, kræver et grundlæggende sæt personlige oplysninger til registrering. Disse oplysninger er indsamlet og opbevaret af den organisation eller virksomhed, som kunderne kender til.

Nu, som en forretningsmand, undrer du dig måske over, hvad der er meget vigtigt med at indsamle disse oplysninger! Nå, hvis du tænker på det fra kundens synspunkt, kan du se det store billede. Personlige oplysninger er meget afgørende, og en stor sikkerhedsproblem for os alle er det ikke? For at beskytte individets data blev den generelle databeskyttelsesforordning formuleret i Den Europæiske Union.

Generel databeskyttelsesforordning (GDPR) kan simpelt henføres som en forordning i EU-lovgivningen om databeskyttelse og privatlivets fred for alle enkeltpersoner inden for Den Europæiske Union (EU) og Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS). Desuden regulerer den eksporten af ​​personoplysninger uden for EU og EØS-regionen. Grundlæggende har GDPR til formål at give borgerne og beboerne kontrol over deres personlige oplysninger og for at gøre de lovgivningsmæssige processer for international forretning forenklet ved at forene forordningen inden for EU. Desuden holder de fleste app udviklere i dag det i tankerne gennem deres app udvikling. Derfor skal du sørge for, at de overholder GDPR, når du ansætter en app udvikler.

Bortset fra kunderne er GDPR også vigtigt for virksomhederne som din. De vigtigste grunde til, at GDPR er vigtigt for din virksomhed er:

Hver virksomhedsejer uanset hvilken type forretning der handler om personoplysninger om millioner af mennesker hver dag. Med den generelle databeskyttelsesforordning (GDPR) har brugerne ret til at kræve og derefter få en kopi af alle deres data inden for en måned uden omkostninger og årsagerne til, hvorfor virksomheden samlede og lagrede data ( retsgrundlaget / begrundelsen), en kort beskrivelse af dataene og detaljerne i den periode, hvor oplysningerne blev opbevaret. Således er det naturligvis for virksomheden en tid og en økonomisk omkostning ved at håndtere dataadgangskravene, og det bliver endnu mere kompliceret, når der opstår en databeskyttelseskonflikt. Der er også visse generelle databeskyttelsesregler (GDPR) krav til virksomhederne om at frigive, korrigere og destruere de lagrede data, som alle kommer ad gangen og økonomiske omkostninger.

Data krænkelse er en potentiel omdømmeskadelig faktor. Ligeledes som etableret virksomhed, er det sidste du ønsker, er et dårligt ry, der kommer på grund af et data brud. Således er beskyttelse og styring af data en væsentlig ting for din virksomhed.

Også med den generelle databeskyttelsesforordning (GDPR) kommer den øgede risiko for dyre retssager til virksomheden. Nu er de personer, der lider som følge af brud på datasikkerhedsbeskyttelse af et selskab, flere rettigheder til at sagsøge selskabet for ikke-væsentlig skade ud over den materielle skade. Derfor skal du have forstået, at den generelle databeskyttelsesforordning (GDPR) ikke kan ignoreres, når du har kendskab til dette. Overholdelse er ikke en valgmulighed. Det ville være nyttigt at huske, at din kunders personlige data ikke tilhører dig og bør derfor gives yderste behandling af omhu og beskyttelse.

Lad os nu se på de forskellige faktorer under overholdelse af den generelle databeskyttelsesforordning (GDPR). Mange af disse kan allerede være på rette plads og ville bare have en lille forbedring for at styrke dem yderligere.

Sørg for at overveje alle disse faktorer og få et klart svar på alle spørgsmålene nendenfor:

  • Internt engagement

    Skal undersøge, om alle medarbejdere i din virksomhed er opmærksomme på GDPR og er dedikeret til at foretage de nødvendige ændringer for at sikre en problemfri overholdelse.
  • Personlige data 

    Hvilke slags personlige oplysninger indsamler og opbevarer du som en virksomhed? Hvor får du disse oplysninger fra? Hvordan deles disse data internt og med tredjeparter? Lav et detaljeret kort over kilden til disse oplysninger og den måde, du beder om tilladelse til at bruge disse data.
  • Optagelse af data

    Hvordan registrerer du dataene og hvordan opdaterer du det, når det kræves? Har du evnen til at slette data fra alle poster fuldstændigt, hvis du bliver bedt om det? Sørg for at slette alle de gamle data, der ikke længere bruges, da det ville gøre det nemt at administrere nye data.
  • Datasikkerhed / databrud

    Du bør overveje, hvor sikker er de personlige oplysninger, du har indsamlet og gemt i din virksomhed. Hvem kan få adgang til disse data? Også, hvor hurtigt kan du identificere eventuelle data brud og rapportere det? Du bør vurdere og identificere alle de potentielle risikofaktorer i dine dataprocesser og sikkerhed. Der er en stor omdømme risiko for din virksomhed i tilfælde af et data brud.
  • Samtykke

    Det er den mest afgørende faktor, mens man overvejer GDPR, da det er samtykket, for hvilket kun du som virksomhed kan samle og opbevare brugerens personlige oplysninger. Således, mens du beder om samtykke, bør du give dem en klar ide om, hvordan du har til hensigt at bruge deres information. Du kan heller ikke udlede samtykke via inaktivitet eller forhånds afkrydsede felter og bør gøre det meget nemt for dine brugere at trække deres samtykke til enhver tid.
  • Rettigheder for enkeltpersoner

    Giver din virksomhed alle de rettigheder, som den enkelte har? Hvordan sletter eller leverer du data på en simpel måde? Dette er brugerens rettigheder til at kræve deres data eller nægte yderligere indkøb af informationer fra appen og den juridiske ret i situationen som datatab eller brud. Således i tider som dette, hvor godt behandler du brugerens individuelle rettigheder, som måske endda omfatter sletning af data af dem helt.
  • Adgangskrav

    Kunderne har ret til at få adgang til deres oplysninger, der er gemt af dig, og du kan ikke opkræve dem for denne service. Men du kan nægte denne anmodning, hvis den er for stor ved at informere brugeren inden for en måned, og alt dette skal dokumenteres og behandles.

At huske og overholde disse faktorer vil således hjælpe din virksomhed i det lange løb, og sørg også for at underrette dette til app udvikleren for at undgå fremtidige problemer. Kontakt derfor FIFIUM, det bedste app udvikling sfirma i Danmark for at give dig den bedste app udvikling stjeneste i overensstemmelse med GDPR.

Du kan kontakte Fifium på:

Email - contact@fifium.com

Kontakt nr. +45 50 89 89 89

Skype id - christoffermartini