Sådan øges indtjening ved app annoncering

10 Nov 2017
App Monetization

Det er ingen hemmelighed, at industrien indenfor digital markedsføring er i stor vækst. Der er ingen tvivl om hvorvidt in-app annoncering har gjort sig en velfortjent plads indenfor app markedsføring. Da flere og flere gratis apps er kommet på markedet, har det skabt behov for alternative forretningsmodeller. In-app annoncering er en solid løsning til app udviklerne for at opnå en respektabel indkomst fra deres apps. In-app annoncering er et medium, der er vokset drastigt, siden stigningen i app brug de seneste år.

Det er i øjeblikket den hurtigst voksende form for mobilannoncering på markedet. Alle apps er skabt med henblik på de finansielle fordele, det værende en gratis app såvel som en betalingsapps, og in-app annoncer er katalysatoren i en app forretningsmodel. Annoncering i apps giver en bedre mulighed for at markedsføre og målrette til det rigtige publikum på det rigtige tidspunkt. Således er in-app annoncering i virkeligheden fremtiden for den mobile reklame, da det er et mere gennemsigtigt og målbart medium for annoncens udgivere.

Der er meget mere at dykke ned i vedr. annoncering i apps, og i denne blog diskuterer vi, hvordan in-app annoncering øger app indtjeningen. Lad os først se på, hvad der findes i app annoncering.

Hvad er in-app annoncering?

Når vi bruger en app, bliver vi fordybet i dets formål og funktionaliteter, og vi undgår måske at lægge mærke til bestemte annoncer, der afbryder indimellem i app’en. Dette er praktisk talt in app annoncering, hvor annoncerne vises, når brugerne bruger app’en. In-app annoncering kan lave indtjening afhængigt af antal klik, visninger og formatet på annoncerne. Det er faktisk en af de mest effektive måder at tjene penge på din app. Det opnår en højere grad af effektivitet, da brugerne aktivt engagerer sig i den respektive app på tidspunktet for annoncen.

Fordele

In-app annoncering giver endeløse fordele for virksomheder. Her er nogle af de mest tiltalende fordele.

  • Ram målgruppen

Virksomheder er oftest målrettet mod en bestemt målgruppe og det kan være svært for dem at gøre det på en effektiv måde, men med in-app annoncering er det lige til. Du kan præsentere annoncerne direkte til din målgruppe, og de kan vælge at downloade din app, hvis de er interesserede. Når du annoncerer i relevante apps, har du derfor et målrettet publikum, hvilket gør din app markedsføring mere effektiv og indtjening mere realistisk.

  • Forhøj din indtjening

In-app annoncering kan være en af de mest effektive metoder i en god forretningsmodel. Det, der kræver din overvejelse, er om du målretter brugerne med det rigtige indhold samt rigtige app strategi, da brugerne leder efter forskellige andre tjenester. Derfor bør du finde ud af, hvad ellers dine brugere leder efter, og understøt dem derefter.

  • Opnå mere brugbar data

In-app annoncering leverer flere værdifulde oplysninger, der kan hjælpe dig med at øge app’ens indtjening. Det giver dig mulighed for at se, hvordan din app klarer sig, hvor mange mennesker, der ser dine annoncer, hvor mange mennesker der interagere osv.

  • Nå et bredere publikum

In-app annoncering kan nå en meget større målgruppe end nogen anden annonceringsmetode. Det giver dig mulighed for at annoncere foran millioner af brugere over hele verden, hvilket vil give dig flere annonce klik og fremme din app yderligere.

Annonceringstyper

Du har allerede besluttet at benytte in-app annoncering. Nu er en af de vigtigste ting, du skal fokusere på, hvilken type annoncering skal du bruge.

  • Banner-annoncer

Dette er den mest almindelige og effektive form for annonce. App’en er som normalt, men en lille del af skærmen optages af annoncen, og brugerne klikker på den, hvis de er interesserede.

  • Medie-annoncer

Disse typer af annoncer indeholder normalt videoer eller billeder og tiltrækker et stort antal brugere. Disse annoncer bruger ofte nogle af enhedens funktioner som rotation, kamera osv.

  • Fuldskærms-annoncer

Disse er de annoncer, der optager hele skærmen, da de fuldstændigt overlapper det faktiske indhold. De er populære, da de tillader annoncørerne at bruge fuld skærm, men til tider irriterer disse annoncer brugerne, da de direkte afbryder brugeren.

  • Udvidelige announcer

Her er der tale om mindre annoncer, og når der klikkes, udvides de så de optager hele skærmen. Disse annoncer er mindre forstyrrende, men giver stadig mulighed for at vise fuldskærms-annoncer.

For at øge app indtjeningen bør du sørge for at forfine din app udvikling eller app forretningsmodel. Selv mobil-eksperterne følger den stigende trend inden for in-app annoncering, hvilket skaber et væld af oplysninger, der fremhæver de enorme fordele ved in-app annoncering. Selvom in-app annoncering er et effektivt værktøj, er en overdosis alligevel farlig, så lad ikke din app blive overbelastet med annoncer, oprethold en balance og nyd de gode resultater.

Du kan kontakte Fifium på:

Email - contact@fifium.com

Kontakt nr. +45 50 89 89 89

Skype id-christoffermartini