Sociale medier gør ikke brug for App Marketing

20 Sep 2017
Social Media

I nutiden er vigtigheden af sociale medier vokset med enorme vækster. I forbindelse med online markedsføring kan sociale medier være et pålideligt valg. De fleste af virksomhederne skifter til de sociale medier med deres app marketing. Sociale medier er den bedste løsning, især for dem, der har et stramt budget. Sociale medier kan være nyttige i de fleste tilfælde, om det er produktannoncering, annonceringer eller service promovering. Det giver hurtige og effektive resultater. Med begrænsede bestræbelser og investeringer gør det muligt for annoncørerne at nå frem til et stort potentielt publikum med positiv indvirkning.

Med hjælp fra sociale medier kan du nå til et meget bredere publikum og kan målrette mod de mennesker, der er interesseret i dit brand. Der er selvfølgelig visse sociale medier metoder som ikke er fordelagtige for din virksomhed eller dig. Der er mange punkter kan helt sikkert hjælpe dig. Nogle af dem er nævnt nedenfor.

Hvad man ikke skal gøre

  • Overdrive

At prale om dit produkt på sociale medier er ikke en konstruktiv måde at handle på. At bruge falske imponerende udsagn, blot for at tiltrække kunderne, kan ende på en meget uheldig måde. At føre folk bag lyset, kan skade din app samt vildledende af din apps funktionalitet, kan tiltrække mange nye kunder, men i det sekund de ikke får som lovet, er den gal. Du vil ende med at miste de øvrige kunder du har i forvejen. Du bør kun fortælle, hvad din app rent faktisk kan tilbyde. Såfremt du laver falske udtalelser, kan det hæmme loyalitetsfaktoren, og resultatet af det vil være, at kunderne vil stoppe med at bruge appen.

  • Negative kommentarer

Det er ikke vigtigt, at din app altid får positive anmeldelser eller kommentarer. Det vigtige er at du skal takle de negative kommentarer brugbart. Disse negative kommentarer, kan føje en realitet til dine brugeranmeldelser. Det er klart, at ingen synes det godt at se de negative kommentarer, men i stedet for at se svagheden i din apps kommentarer, så kan du forsøge at arbejde og omdanne dem som styrker til din app. Det vigtigt IKKE at slette disse negative kommentarer.

Sletning af de negative kommentarer gør det endnu værre for dig, da det kan skade egoet af de mennesker som ikke kan lig din app. At arbejde på den negative feedback er den bedste løsning, analysere de negative feedbacks og arbejde på dem på bedst mulig måde. Du skal huskes aldrig at slette kommentarer og huske altid svare dem. Det er vigtigt at udlede konstant tilbagemelding for at genkende hvad der holder dig tilbage.

  • Markedsfører eller en ven.

Den sociale medieplatform kræver en mere venlig tilgang end at være en marketingsmedarbejder. Når tidspunktet er til for at reklamere for din app på de sociale medier, er det vigtigere at fungere som en ven fremfor at være en marketingmedarbejder, der skubber produktet i halsen på dig. For at overbevise folket er det vigtigt at opbygge en sund tillid, som kun er muligt ved at være en ven til publikum, da det forbinder dig mere effektivt sammen med kunderne.

  • At forsømme dit publikum

Forsømmelse af dit publikum er en af de værste sociale medier synder. Målgruppen er hovedfokus for at bruge sociale medier til app marketing. Forglemmelsen af et ubesvaretspørgsmål kan medføre en negativ indvirkning på dit publikum. Forståelse dit publikum er et virkelig vigtigt aspekt når du bruger sociale medier til din app marketing. Bliv et med publikum så meget som muligt.

  • Forbliv stille

At være tavs på de sociale medier sites anses ikke for at være en god ting. Hvordan du reagerer på potentiel kritik kan gavne såvel som bryde dit brand omdømme. Fortsæt med at overvåge aktiviteterne på tværs af dine sociale medier. Du skal holde et check over de igangværende aktiviteter, og du skal reagere på enhver aktivitet som sker i øjeblikket. Aktiv deltagelse i den daglige sociale medieaktivitet skildrer din interesse for dit publikum. Derved bliver der ikke et stille publikum.

  • Irrelevante oplysninger

Det er underforstået, at du skal tale om din app for at sprede budskabet. Det er påkrævet, at de oplysninger, du giver til publikum, er relevante for dem. Publikum er mindst interesseret i at læse om dig og dine præstationer, så du skal sørge for, at de oplysninger du giver publikum, giver mening. Det indhold du sender ind, skal være interessant samtidig med at det er nyttigt for publikum.

  • Brug af samme strategi

Brug aldrig de samme strategier til forskellige sociale medier platforme. Promovering af din app strategi afhænger af den sociale medieplatform, som du markedsfører dig på. Husk altid, at hver socialmedieplatform har en forskellig dynamik og skal udnyttes i overensstemmelse. Hver socialmedieplatform har forskellige slags brugere. Derfor skal du tænke og tilpasse din planlægning individuelt for hver socialmedieplatform.

Sociale medier kan være afgørende for at gøre din app populær og set. Den primære grund til at bruge sociale medier til app marketing er, at du kan oprette forbindelse til brugerne på en effektiv måde samt finde flere potentielle brugere til din app.

FIFIUM udvikler apps i Danmark, praktiserer selv ovennævnte strategier med vores team. FIFIUM er ikke kun rost for de app løsninger, vi giver kunderne, men også for medarbejderne, da de giver fuld opmærksomhed på kundens forespørgsler og behov. Alle disse strategier gjorde det muligt for FIFIUM at være den første præference hos kunderne, når de skal vælge app udvikler. For at få din ide til virkelighed, kan du komme i kontakt med FIFIUM-holdet på:

Du kan nå Fifium på:

Email – contact@fifium.com

Contact No – +45 50 89 89 89

Skype id- christoffermartini